Kim jesteśmy

Wirtualna Polska to grupa kapitałowa, na czele której stoi Wirtualna Polska Holding SA z siedzibą w Warszawie przy ulicy Żwirki i Wigury 16. Nasza Grupa działa w Polsce i tworzy innowacyjne otoczenie pracy w wielu miejscach kraju.

Czym się zajmujemy

Działalność w obszarach e-commerce, reklamy i mediów spójnie łączą technologie. Naszą misją jest pozostanie partnerem pierwszego wyboru Polaków. Usługi, systemy i serwisy przygotowujemy w oparciu o nowoczesne rozwiązania, które pozwalają nam na precyzyjne docieranie do poszczególnych grup odbiorców.

Podróże

Nasze serwisy turystyczne zapewniają kompleksową ofertę dla podróżujących oraz poszukujących noclegów w kraju i za granicą. W portfolio mamy m.in. pierwszy polski portal turystyczny Wakacje.pl oraz dynamicznie rozwijającą się sieć salonów stacjonarnych na terenie całego kraju. Każdego dnia na stronach serwisów prezentowane są aktualne oferty największych i uznanych organizatorów imprez turystycznych. Wspomagamy konsumentów w decyzjach zakupowych dzięki unikatowej bazie opinii o hotelach i kierunkach, a także największym turystycznym forum dyskusyjnym, w którym codziennie pojawiają się ciekawe tematy i relacje z podróży. Użytkownicy zainteresowani wypoczynkiem krajowym, mogą skorzystać m.in. z usług serwisów nocowanie.pl oraz eholiday.pl, które w swojej ofercie mają najszerszą w Polsce bazę krajowych noclegów.

Moda

Misję wspierania naszych użytkowników w ich codziennych decyzjach realizujemy także poprzez usługi oferowane w dwóch największych wyszukiwarkach modowych w Polsce, czyli domodi.pl oraz allani.pl. W ofercie tych serwisów znajduje się kilkaset tysięcy produktów z setek sklepów internetowych.

Wyposażenie wnętrz i projektowanie domów

Homebook.pl to nowoczesna platforma dla entuzjastów i profesjonalistów projektowania wnętrz. Oferuje użytkownikom możliwość wyszukiwania wśród setek tysięcy produktów z kilkuset sklepów w kategorii dom i wnętrze. Zawiera również rozbudowany dział inspiracji, w którym prezentowane są aranżacje wnętrz, porady i trendy oraz bazę specjalistów z branży. Extradom.pl specjalizuje się w sprzedaży projektów architektonicznych online. Obie marki integrują ścieżkę zakupową konsumentów od projektu domu, poprzez materiały budowlane, aż do wyposażenia wnętrz.

Usługi finansowe

Użytkownikom pomagamy również w ważnych decyzjach dotyczących finansów. Serwisy Grupy WP porównują i pozwalają wybrać najkorzystniejsze oferty ubezpieczeń, kredytów, pożyczek, kart i kont. Nasi eksperci piszą prostym językiem, a tworzone przez nich treści pozwalają odnaleźć się w zawiłym świecie finansów. Dla zainteresowanych pogłębioną wiedzą przygotowują również profesjonalne rankingi i analizy.

Motoryzacja

Zakup i finansowanie samochodu to kolejny obszar e-commerce, w którym WP działa przez serwis superauto.pl. Prezentuje szeroką ofertę nowych samochodów pochodzących od autoryzowanych dilerów różnych marek. Najwyższy standard obsługi, realizowany przez zespół doświadczonych doradców, pozwala klientom indywidualnym i firmom na sfinansowanie zakupu nowego samochodu w leasingu, wynajmie lub pożyczce bez wychodzenia z domu.
Nasi dziennikarze codziennie przygotowują dziesiątki materiałów, wśród nich wywiady, relacje wideo, opinie, reportaże i newsy. Dostarczają bieżących informacji, komentują aktualne wydarzenia i przedstawiają ciekawostki ze świata rozrywki. To dzięki nim Wirtualna Polska jest miejscem, do którego Internauci wracają każdego dnia.

Nadajemy Telewizję WP, która dostępna jest naziemnie na ósmym multipleksie (MUX8), na platformach satelitarnych, w najlepszych sieciach kablowych oraz we własnej usłudze WP Pilot, która zapewnia możliwość odbioru tradycyjnej telewizji w wersji online. Oferujemy najpopularniejsze polskie radio internetowe OpenFM, a komunikację ułatwiamy m.in. poprzez usługi poczty elektronicznej. Z WP Poczty i o2 poczty każdego miesiąca korzysta ponad 10 mln użytkowników.

Więcej informacji o działalności WP Media znajduje się na dedykowanej stronie media.wp.pl
Wirtualna Polska prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów. Należą do nich m.in. reklamy display, w tym m.in. reklamy wideo online, reklamy wysyłane pocztą elektroniczną, reklamy na urządzenia mobilne oraz reklamy oparte na modelu efektywnościowym (tj. rozliczane za przejścia do strony, wypełnienie formularza, rejestracje, zakup towarów lub usług, lead generation, performance marketing). WP od lat rozwija sprzedaż w inteligentnym modelu programatycznym, który dostarcza wielu rozbudowanych metryk służących mierzalności prowadzonych kampanii.

WP jako pierwsza w Polsce wprowadziła ofertę #PłaćZaWidzialne dla kampanii displayowych i zastąpiła standardowe rozliczenia CPM, dużo bardziej efektywnym modelem vCPM (cost per viewed mille). W ramach nowego rozliczenia #PłaćZaObejrzane wprowadziła także pierwszą na rynku ofertę 3x100. To nowy, jakościowy model rozliczeniowy, którego stawki zależą przede wszystkim od długości spotu.

Zespół WP jako pierwszy w Polsce wprowadził również format DAI (Dynamic Ad Insertion), który wraz z rozwijaną w WP technologią marketing automation pozwalają na dobudowywanie zasięgów i lepszą personalizację reklam, zarówno display, jak i wideo.