Grupa WP & Seznam.cz zdobywają kontrakt z Criteo na integrację uniwersalnego identyfikatora CEEId

7 marca 2025

Medialna firma handlowa Criteo podpisała umowę z Grupą WP na testowanie CEEId. Ten uniwersalny identyfikator ma być stosowany nie tylko na rynku polskim, ale także w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu zwiększy się skuteczność i skala kampanii reklamowych Criteo w tym regionie.

CEEId to identyfikator, który umożliwia efektywną realizację kampanii reklamowych w danym środowisku bez plików cookie stron trzecich. Pozwala na przeprowadzenie ukierunkowanych kampanii reklamowych w różnych przeglądarkach, w tym w środowiskach, które nie obsługują plików cookie innych firm. CEEId ma również wzmacniać relacje z wydawcami i reklamodawcami poprzez budowanie wspólnego ekosystemu identyfikacji. Wdrożenie identyfikatora w Europie Środkowo-Wschodniej to dopiero początek – w przyszłości inicjatywa może ulec rozszerzeniu także na inne rynki.

– Dzięki naszej współpracy z Criteo reklamodawcy będą mogli realizować skuteczniejsze kampanie reklamowe. CEEId umożliwi produktywne działania reklamowe bez naruszania prywatności użytkowników w środowisku bez plików cookie – na razie w przeglądarkach Safari i Firefox, a nieco później częściowo w Chrome. W inicjatywie wezmą również udział tacy wydawcy jak Seznam.cz czy Wirtualna Polska, którzy będą rozwijać ekosystem wspólnej identyfikacji w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Mikołaj Twardowski, dyrektor ds. platformy analitycznej i rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w Holdingu Wirtualna Polska.

Zaangażowanie Criteo w testowanie CEEId ma przełożyć się nie tylko na wsparcie dla dotychczasowych partnerów platformy, ale stanie się też wyraźnym sygnałem dla całej branży. Wydawcy, którzy zdecydują się na integrację z CEEId, zyskają możliwość współpracy z jedną z największych globalnych platform reklamowych.

W Criteo dajemy reklamodawcom możliwość korzystania ze strategii kompleksowego lejka sprzedażowego, które docierają do kupujących za pośrednictwem wielu kanałów. Płynnie integrujemy sygnały danych, aby jeszcze bardziej zoptymalizować nasz zaawansowany silnik sztucznej inteligencji i, co za tym idzie, doprowadzić do poprawy wydajności i osiągnięcia wyższego poziomu personalizacji. Identyfikator CEEId daje ogromne pole manewru, ponieważ wspiera adresowalność zgodną z przepisami o ochronie prywatności. Takie rozwiązanie pozytywnie wpływa na dalszy rozwój całościowego spojrzenia na zachowania zakupowe konsumentów i zwiększa wydajność naszych partnerów* – mówi Benedict Gruendig, Director Media Owner Development na Europę Środkowo-Wschodnią w Criteo.

Szczegółowe informacje na temat identyfikatora dostępne są na stronie www.ceeid.eu.

CEEId, czyli identyfikator dostarczany przez Wirtualną Polskę, jest skuteczną alternatywą dla rozwiązań oferowanych przez globalne platformy technologiczne (np. Privacy Sandbox od Google), które w przypadku zablokowania plików cookies stron trzecich, mogą znacząco zwiększyć koszty konwersji dla reklamodawców.

Dzięki CEEId możliwe będzie utrzymanie, a nawet poprawa dotychczasowej skuteczności kampanii reklamowych. Precyzyjną identyfikację użytkownika zapewnia zastosowanie identyfikatorów opartych na wiadomościach e-mail oraz identyfikatorów własnych partnerów. CEEId działa w oparciu o technologię ID Exchange i wkrótce zostanie zintegrowany z największą czeską firmą internetową, Seznam.cz, umożliwiając tym samym prowadzenie kampanii na obu rynkach.

– Cieszymy się, że możemy połączyć siły z WP i Criteo, aby dać nowy początek wysokim standardom. Takie inicjatywy pokazują, że niezależni gracze mogą być konkurencją dla globalnych platform walled gardens w zakresie otwartego programmatic. Jednocześnie należy się spodziewać, że wkrótce do inicjatywy dołączą kolejni wydawcy i firmy e-commerce z Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Jakub Novotný, kierownik ds. rozwiązań do zarządzania tożsamością w Seznam.cz.

Criteo (NASDAQ: CRTO) to globalna firma medialna zajmująca się handlem, umożliwiająca marketerom i właścicielom mediów osiąganie lepszych wyników handlowych. Wiodąca w branży platforma Commerce Media Platform łączy tysiące marketerów i właścicieli mediów, aby zapewnić konsumentom bardziej interesujące doświadczenia – od odkrycia produktu aż po zakup. Dzięki wykorzystaniu zaufanej i skutecznej reklamy, Criteo wspiera otwarty Internet, który zachęca do odkrywania, innowacji i dokonywania wyborów. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.criteo.com.

Grupa WP to holding technologiczny działający w obszarze mediów, reklamy oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu internetowego WP, prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy benchmark.pl oraz rozwija usługi abonamentowe, m.in. za pośrednictwem Grupy Audioteka. W sektorze e-commerce WP jest obecna głównie w turystyce (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) oraz consumer finance (superauto.pl i totalmoney.pl). Według badania Megapanel, w grudniu 2024 roku z produktów online WP skorzystało ponad 20 milionów Polaków.

Seznam.cz jest firmą technologiczno-wydawniczą działającą na rynku czeskim od 1996 roku. Jako jedna z niewielu firm, Seznam.cz posiada własną wyszukiwarkę utrzymującą na lokalnym rynku istotny udział w porównaniu z Google. Oprócz szerokiego zakresu usług, obejmującego największy i cieszący się największym zaufaniem portal informacyjny seznamzpravy.cz, porównywarkę cen zbozi.cz, usługę poczty elektronicznej czy platformę streamingową stream.cz., Seznam oferuje także usługi dla branży e-commerce dzięki autorskiemu rozwiązaniu do logowania opartego na tożsamości. Główną stronę firmy, Seznam.cz, odwiedza codziennie ponad 50% czeskiej populacji internetowej.

* Ujawnienie stwierdzeń dotyczących przyszłości

Niniejszy komunikat prasowy zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości, w tym nasze oczekiwania dotyczące naszych możliwości rynkowych i przyszłych perspektyw rozwoju, oraz inne stwierdzenia, które nie są faktami historycznymi i wiążą się z ryzykiem i niepewnością mogącymi sprawić, że rzeczywiste wyniki będą się znacznie różnić. Czynniki, które mogą powodować takie różnice lub przyczyniać się do ich powstawania, uwzględniają między innymi: awarie związane z naszą technologią oraz naszą zdolnością do wprowadzania innowacji i reagowania na zmiany technologiczne, niepewność co do naszej zdolności do uzyskania dostępu do stałej podaży zasobów reklamowych w Internecie i rozszerzenia dostępu do takich zasobów, w tym niepewność co do czasu i zakresu proponowanych zmian i ulepszeń przeglądarki Chrome ogłoszonych przez Google, inwestycje w nowe możliwości biznesowe i harmonogram tych inwestycji, to, czy przewidywane korzyści z przejęć urzeczywistnią się zgodnie z oczekiwaniami, niepewność co do wzrostu i ekspansji międzynarodowej (w tym niepewność związaną ze zmianami warunków politycznych lub gospodarczych w danym kraju lub regionie), wpływ konkurencji, niepewność co do zmian legislacyjnych, regulacyjnych lub samoregulacyjnych dotyczących kwestii prywatności danych oraz wpływ wysiłków innych uczestników naszej branży na rzecz przestrzegania powyższych zasad, wpływ oporu konsumentów przed zbieraniem i udostępnianiem danych, naszą zdolność do uzyskiwania dostępu do danych za pośrednictwem stron trzecich, niepowodzenie w opłacalnym ulepszaniu naszej marki, ostatnie stopy wzrostu niewskazujące na przyszły wzrost, naszą zdolność do zarządzania wzrostem, potencjalne wahania wyników operacyjnych, naszą zdolność do powiększania naszej bazy klientów, oraz wpływ finansowy maksymalizacji Wkładu ex-TAC, a także ryzyka związane z przyszłymi możliwościami i planami, w tym niepewność co do oczekiwanych przyszłych wyników finansowych oraz ryzyka wyszczególniane okresowo pod nagłówkiem "Czynniki ryzyka" oraz w innych miejscach w dokumentach i sprawozdaniach Spółki do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, w tym w Raporcie rocznym Spółki na formularzu 10-K złożonym w SEC w dniu 23 lutego 2024 r., a także w kolejnych raportach kwartalnych na formularzu 10-Q, jak i w przyszłych dokumentach i raportach Spółki. Co ważne, w tym czasie uwarunkowania makroekonomiczne, w tym inflacja i wahania stóp procentowych w USA, wpłynęły na działalność, sytuację finansową, przepływy pieniężne i wyniki operacyjne Criteo. Z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo Spółka nie zobowiązuje się do aktualizowania jakichkolwiek stwierdzeń dotyczących przyszłości zawartych w niniejszym komunikacie w wyniku pojawienia się nowych informacji, przyszłych zdarzeń, zmian w zakresie oczekiwań lub w inny sposób.