Przychody gotówkowe wyższe o 67% – wyniki WP Holding w trzecim kwartale 2025 roku

18 listopada 2025

W trzecim kwartale 2025 roku Wirtualna Polska Holding S.A. osiągnęła 716,1 mln złotych przychodów gotówkowych ze sprzedaży, co oznacza wzrost o prawie 67% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Skorygowana EBITDA Grupy wyniosła 241,6 mln złotych, rosnąc o 57% rok do roku. Głównym motorem tego dynamicznego wzrostu pozostaje segment turystyki, wzmocniony niedawnymi akwizycjami w tym obszarze.

Segment turystyczny ponownie odnotował najwyższy wkład w wyniki Grupy WP. Przychody segmentu wyniosły 490 mln zł, a EBITDA sięgnęła 182 mln zł. Wzrost napędzany był głównie dużym zainteresowaniem wyjazdami zagranicznymi w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Dodatkowo finalizacja przejęcia Invia Group (europejskiej grupy turystycznej) na początku 2025 roku, zaowocowała powstaniem międzynarodowej struktury obejmującej marki w dziewięciu krajach Europy. Również akwizycja rumuńskiej platformy turystycznej Creative Eye (LitoralulRomanesc.ro), zrealizowana poprzez należącą do WP Grupę Szallas, przyczyniła się do poszerzenia skali biznesu turystycznego w regionie CEE.

W segmencie reklamowym i subskrypcyjnym Grupa WP intensywnie inwestuje w rozwój produktów oraz nowych technologii, aby zwiększać efektywność kampanii i zaangażowanie użytkowników.

Kolejny kwartał z rzędu notujemy bardzo dobre wyniki w turystyce, która stała się filarem wzrostu naszej Grupy. Jasno widać też w naszych sprawozdaniach finansowych, że bieżący rok to czas dużych inwestycji w działalność mediową. Zwiększamy zatrudnienie w obszarach produktu i technologii. Rok do roku, zwiększyliśmy wydatki na pracowników o ponad 20 mln zł, prowadzimy kampanię reklamową za kolejne 5 mln zł. Rozwijamy działalność brokerską WPartner, inwestujemy w WP Boostera, czyli produkty perfomarketingu wspieranego AI oraz narzędzie self-serve’owe WP ADS. Każda z tych inicjatyw z osobna odpowiada już za około 10% naszych przychodów. Te działania traktujemy jako inwestycję w przyszłość na kolejne dekady, zwłaszcza teraz, gdy świętujemy 30-lecie Wirtualnej Polski mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A.