Rekordowy zysk Wirtualnej Polski w 2021 roku. Spółka inwestuje w redakcję, technologie i produkty reklamowe

22 marca 2022

Wirtualna Polska Holding S.A. w 2021 roku zanotowała prawie 188 mln złotych zysku netto. To oznacza wzrost o 130% w porównaniu do 2020 roku. Spółka kontynuowała inwestycje w obszarze mediów i technologii, zwiększając poziom zatrudnienia. Dziś WP rozszerzyła funkcjonalności własnego systemu reklamowego, w tym produktu WP Ads, który pozwala na samodzielne prowadzenie kampanii klientom ze wszystkich branż.

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv w 2021 roku wyniosły ponad 872 mln złotych. Były wyższe o 38% w porównaniu do 2020 roku. Skorygowana EBITDA wzrosła o 42% do poziomu prawie 308 mln złotych. Zysk netto zamknął się kwotą 188 mln złotych.

– Miło mi poinformować, że dzisiaj otwieramy nasz panel do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi WP Ads na wszystkie branże. Dodatkowo, oprócz wcześniej dostępnego retargetingu rozliczanego za faktyczną sprzedaż (RoAS), prospectingu i mailingu CPC, od dziś oferujemy również standardowe kampanie display CPC i vCPM. Cieszymy się, że od sierpnia już 100 klientów założyło konto w WP Ads liczymy, że dzisiejsze nowości spotkają się z pozytywnym odzewem zarówno naszych dotychczasowych jak i nowych klientów – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.

W drugim półroczu 2021 roku Wirtualna Polska uruchomiła WP Ads, narzędzie do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i u innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. WP Ads oferuje rozliczenie za faktycznie zrealizowaną sprzedaż u klienta w kampaniach retargetingowych, w modelu CPC oferuje mailing i kampanie prospectingowe display. Od dziś dostępne w WP Ads są kampanie display w modelu CPC i vCPM oraz reklama natywna w modelu CPC. Po zarejestrowaniu i zasilaniu konta na https://ads.wp.pl, każdy może przystąpić do załadowania materiałów i ustawiania parametrów emisji.

– Przy tworzeniu WP Ads naszym zespołom zależało, aby jak najbardziej zniwelować bariery wejścia dla klientów. Nie tylko biznesowe, bo kampanie można ustawiać już od 100 zł, ale przede wszystkim te związane z rejestracją i poruszaniem się po narzędziu. Jest intuicyjne i proste, a jednocześnie gwarantuje precyzyjną i skuteczną reklamę – dodaje Jacek Świderski.

W WP Ads użytkownicy znajdą między innymi możliwość założenia kampanii banerowych, które pozwalają na wybór grupy docelowej, zdefiniowanie urządzeń czy kategorii tematycznych witryn internetowych. Za optymalny dobór miejsca odpowiadają specjalne algorytmy.

Konieczne jest jedynie wskazanie segmentu klientów, do których kierowana jest reklama. Panel pozwala na emisję kampanii u różnych wydawców oraz na różnych platformach e-commerce, nie tylko na powierzchniach Wirtualnej Polski.

Spółka inwestuje w obszarze mediów, wzmacniając redakcje i zwiększając poziom zatrudnienia. Strona Główna WP przez dziesięć miesięcy 2021 roku zajmowała 1. miejsce w badaniu Mediapanel, jako najchętniej odwiedzana przez internautów. Dziennikarskie śledztwa oraz publikacje WP ujawniały nieprawidłowości i doprowadzały do zmian w prawie oraz w instytucjach publicznych. Dzięki temu Wirtualna Polska była najchętniej cytowanym medium w Polsce w ostatnich miesiącach 2021 r.

W 2021 roku Wirtualna Polska Holding S.A. zainwestowała we własne, odnawialne źródła energii. Dzięki temu produkcja zielonej energii z farm fotowoltaicznych odpowiada już za 44% całkowitego zużycia energii elektrycznej przez Grupę.