Wirtualna Polska Holding S.A. z 32-procentowym wzrostem przychodów w drugim kwartale 2015 roku

28 sierpnia 2015

Wirtualna Polska Holding (WPL, Spółka) w drugim kwartale 2015 roku osiągnęła świetne wyniki finansowe, odnotowując znaczące wzrosty we wszystkich obszarach działalności. Kontynuując zakupy z poprzedniego roku, już w miesiąc po debiucie giełdowym, zainwestowała w kolejne spółki: OpenFM, PolskaStacja.pl oraz NextWeb Media Sp. z o.o. (wydawcę m.in. serwisu ABC Zdrowie), stając się tym samym głównym graczem w segmencie radia internetowego i wzmacniając swoją pozycję w perspektywicznych kategoriach tematycznych „Zdrowie, medycyna” oraz „Dzieci, rodzina”. Grupa będąca obecnie liderem wśród portali internetowych, zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius na czerwiec 2015 roku, nie zwalnia tempa i konsekwentnie realizuje komunikowaną wcześniej strategię.

Pierwszy kwartał działalności Wirtualnej Polski jako spółki publicznej potwierdza trwałość naszego wzrostu organicznego. Dodatkowo, miesiąc po debiucie giełdowym, dokonaliśmy kolejnych akwizycji, konsekwentnie realizując komunikowane wcześniej plany. Nasze wyniki są efektem zmiany układu sił w mediach cyfrowych w Polsce wypracowanego przez pierwszoligowy zespół Grupy Wirtualna Polska – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Tempo rozwoju spółki odzwierciedlają dane finansowe. Spółka w drugim kwartale 2015 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży usług na poziomie o 31,9% wyższym niż w przypadku przychodów ze sprzedaży pro forma analogicznego okresu 2014 roku. Odnotowała również wzrost przychodów gotówkowych (z wyłączeniem transakcji barterowych), który wyniósł 32,1%. Skorygowana EBITDA wzrosła o 32,8% w porównaniu do wartości pro forma tego wskaźnika w drugim kwartale roku poprzedniego. Zysk netto Grupy wzrósł sześciokrotnie do poziomu 10,1 mln złotych.

Wzrost przychodów gotówkowych w pierwszym półroczu 2015 roku wyniósł 29,07% w stosunku do porównywalnych przychodów ze sprzedaży pro forma analogicznego okresu 2014 roku. W tym czasie Grupa osiągnęła skorygowaną EBITDA w wysokości 49,3 mln złotych, co stanowiło wzrost o 36% w porównaniu do wartości pro forma tego wskaźnika w pierwszym półroczu roku poprzedniego. Jednocześnie koszty transakcyjne i restrukturyzacyjne były o 10,5 mln złotych niższe. Zysk netto w okresie wyniósł 9,6 mln złotych.

- Znaczący wzrost EBITDA oraz zysków zawdzięczamy, podobnie jak w pierwszym kwartale br., wzrostowi przychodów przy jednoczesnym utrzymaniu niskiego tempa wzrostu kosztów oraz wykorzystaniu efektu skali i dźwigni operacyjnej. – tłumaczy Elżbieta Bujniewicz-Belka, Członek Zarządu ds. Finansowych Wirtualna Polska Holding S.A. Osiągamy wzrosty we wszystkich obszarach działalności. – dodaje.

W 2014 roku Wirtualna Polska przejęła kilka znaczących podmiotów działających na rynku reklamy internetowej i e-commerce. Zainwestowała m.in. w Domodi Sp. z o.o. oraz Money.pl, a także Sportowe Fakty, co miało znaczący wpływ na budowanie jej pozycji rynkowej oraz wzrost przychodów.

Majowy debiut giełdowy Spółki przyniósł jej oczekiwane wcześniej wpływy w wysokości 106,9 mln złotych, z których przeznaczyła dotychczas 20 mln złotych na spłatę zadłużenia bankowego oraz 24,5 mln złotych na akwizycje. Kontynuując realizację strategii przejęć z ubiegłego roku, w maju br. kupiła udziały w dwóch niezależnych internetowych platformach radiowych: OpenFM oraz PolskaStacja.pl, tym samym stając się głównym graczem w segmencie radia internetowego, który charakteryzuje jeden z najwyższych czasów konsumpcji treści na użytkownika. W czerwcu br. z kolei zainwestowała w Grupę NextWeb Media, wydawcę serwisów abcZdrowie.pl, Parenting.pl oraz twórcę platformy blogów Blomedia.pl. Dzięki temu znacząco rozwinęła swoją ofertę dla reklamodawców. Przejęcie to istotnie wzmocniło też pozycję Wirtualnej Polski w perspektywicznych kategoriach tematycznych „Zdrowie, medycyna” oraz „Dzieci, rodzina”.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju Wirtualna Polska zamierza konsekwentnie kontynuować realizację nadrzędnego celu, jakim jest osiągnięcie pozycji głównego medium informacyjno-kulturalno-rozrywkowego w Polsce dzięki dostarczaniu użytkownikom Internetu atrakcyjnych treści, a także użytecznych i innowacyjnych usług dostosowanych do ich zmieniających się potrzeb.

Kontakt dla mediów:
Point of View Business Communications Consultancy
Marta Marczak, mm@pov.pl, tel. 695 602 099
Urszula Kułak, uk@pov.pl, tel. 693 521 533

Wirtualna Polska
Katarzyna Halicka, Katarzyna.Halicka@grupawp.pl, tel. 502 707 138