Wirtualna Polska inwestuje w eSky Group

9 czerwca 2017

Grupa Wirtualna Polska i właściciele eSky Group zawarli warunkową umowę nabycia 6,3% akcji eSky.pl S.A. – lider Online Travel Agency (OTA) w Polsce, na rynkach Europy Środkowo – Wschodniej oraz wiodąca OTA w Ameryce Południowej. Cena zakupu pakietu mniejszościowego wynosi 15,6 mln zł. Transakcja jest wyrazem konsekwentnej realizacji strategii zwiększania udziału segmentu e-commerce w przychodach i EBITDA Grupy WP oraz planów strategii rozwoju eSky Group.

Obecną inwestycję finansową traktujemy jako wstęp do potencjalnej współpracy biznesowej. eSky i należące do Grupy WP wakacje.pl narodziły się kilkanaście lat temu aby realizować różne potrzeby, ale dziś strategicznie zmierzają w podobnym kierunku – oferowania wakacyjnych wyjazdów zagranicznych – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding.

eSky jest wiodącym agentem turystycznym online (OTA) w Polsce, który koncentruje się na sprzedaży biletów lotniczych, hoteli, wynajmie samochodów oraz zaawansowanego technologiczne produktu dynamicznych pakietów. Za pośrednictwem eSky można kupić bilety 651 linii lotniczych – regularnych, tanich oraz czarterowych, zarezerwować nocleg w blisko 850 000 hoteli i apartamentów na całym świecie, czy wynająć samochód a także nabyć ubezpieczenie podróżne. eSky od kilku lat z sukcesem prowadzi dynamiczną ekspansję zagraniczną. Pierwsze zagraniczne serwisy powstały w Bułgarii i Rumunii, kolejne - pod marką eDestinos na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie serwis dostępny jest na 18 światowych rynkach oraz planuje dalszy rozwój międzynarodowy.

Globalnie strony eSky odwiedza 180 milionów użytkowników rocznie, a z aplikacji mobilnej korzysta 1,5 miliona osób miesięcznie. Ogromna popularność serwisu przekłada się na generowane obroty – w 2016 roku firma sprzedała ponad 1,2 miliona biletów lotniczych oraz niemal 800 tysięcy innych produktów z własnej oferty. W 2016 roku eSky zrealizował obrót o wartości 1,3 mld zł osiągając wynik EBITDA na poziomie 14,5 mln zł.

- Na początek planujemy współpracę z Grupą WP opartą na zasadzie bliskiego partnerstwa w obrębie polskiego rynku. Liczymy na realizację szeregu synergii, zarówno w zakresie mediowym, jak i operacyjnym we współpracy z serwisami wakacje.pl i nocowanie.pl – mówi Łukasz Kręski, Współzałożyciel oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej eSky.

- Transakcja z Grupą WP jest kolejnym krokiem w realizacji naszej długoterminowej strategii rozwoju. Dzięki wsparciu WP eSky będzie mógł realizować swoje plany związane ze zwiększaniem zasięgu oraz poszerzaniem oferty produktów turystycznych w kraju. Mamy również nadzieję na zacieśnienie współpracy w przyszłości i być może rozszerzenie jej również na inne niż turystyka obszary – dodaje Łukasz Habaj, Współzałożyciel oraz Członek Rady Nadzorczej eSky.

eSky konsekwentnie inwestuje w rozwój własnych technologii, co stawia operatora w europejskiej czołówce jeśli chodzi o rozwiązania IT dla branży travel. Zgodnie z globalnymi trendami spółka stale rozwija także funkcjonalności kanałów mobile. Dedykowana aplikacja eSky jest bardzo wysoko oceniana przez użytkowników – została również wielokrotnie nagrodzona w branżowych konkursach w kategorii e-commerce (Mobile Trends Awards).

- Liczba pasażerów transportu lotniczego w Polce dynamicznie rośnie, a mimo to statystyczny Polak nadal podróżuje samolotem trzykrotnie rzadziej niż Niemiec. Silna pozycja eSky na lokalnym rynku pozwoli czerpać z tego potencjału – mówi Adam Rogaliński, Dyrektor Inwestycyjny Grupy Wirtualna Polska.

Inwestycja w akcje eSky Group jest kolejnym krokiem Grupy Wirtualna Polska podjętym w obszarze turystycznego e-commerce. Dotychczas, Grupa WP była obecna w branży travel dzięki agentowi internetowemu specjalizującemu się w sprzedaży zorganizowanych zagranicznych wyjazdów turystycznych – Wakacje.pl oraz w segmencie turystyki krajowej – Nocowanie.pl.


Informacje o firmach:

eSky Group jest liderem polskiego rynku rezerwacji biletów lotniczych online z 13-letnim doświadczeniem w organizowaniu podróży. W ciągu ostatniego roku eSky poszerzyło ekspansję o 9 nowych rynków, dzięki czemu dedykowane serwisy online są obecne w 18 krajach na całym świecie - w Polsce, Rumunii, Bułgarii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Mołdawii, Turcji, Brazylii, Peru, na Dominikanie, w Panamie, Salwadorze, Paragwaju, Nikaragui, Gwatemali, Hondurasie i Kolumbii. Dodatkowo, dla klientów z innych krajów dostępny jest międzynarodowy, anglojęzyczny serwis eSky.com.Serwisy eSky są odwiedzane w ciągu roku przez 180 milionów użytkowników, a z aplikacji mobilnej korzysta 1,5 miliona osób miesięcznie. Ogromna popularność serwisu przekłada się na generowane obroty – w 2016 roku firma sprzedała ponad 1,2 miliona biletów lotniczych oraz niemal 800 tysięcy innych produktów z własnej oferty. W portfolio produktów spółki poza biletami lotniczymi znajdują się również hotele, wynajem samochodów, ubezpieczenia podróżne czy nowy wymiar podróżowania dzięki dynamicznego pakietowania.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem horyzontalnego portalu, lidera polskiego rynku internetowego – Wirtualnej Polski. Grupa udostępnia liczne specjalistyczne portale wertykalne o różnorodnej tematyce m.in. szeroko rozumianej rozrywki (Pudelek, WP Gwiazdy i Teleshow), zdrowia, rodzicielstwa i stylu życia (WP abcZdrowie, WP Parenting, WP Kobieta i Kafeteria), biznesu (WP money), sportu (WP SportoweFakty), czy technologii (WP Tech).Grupa rozwija swój biznes na szybko rosnącym rynku e-commerce - jest właścicielem Domodi oraz Allani (moda), Homebook (dom i wystrój wnętrz), Nocowanie.pl i Wakacje.pl (turystyka) oraz Money.pl, TotalMoney.pl, Finansowysupermarket.pl (usługi finansowe).Wirtualna Polska to również bezpłatny kanał telewizji naziemnej pełen światowych, serialowych i filmowych hitów z gwiazdorską obsadą, niezwykłych serii dokumentalnych oraz programów rozrywkowych informacyjnych, publicystycznych z których warto wymienić #Infotekę prowadzoną przez Macieja Orłosia.