W pierwszym półroczu 2017 r. przychody gotówkowe Wirtualnej Polski wzrosły o blisko 16 %. W samym segmencie online wzrost przychodów gotówkowych przekroczył 14%, przy wzroście skorygowanego wyniku EBITDA który przekroczył 10%. Spółka chce utrzymać dalsze wzrosty zapowiadając nowe produkty dla klientów e-commerce i wprowadzając nowe formaty wizerunkowe z wysokim viewability.
–Wyniki za pierwsze półrocze, które pokazaliśmy dzisiaj odzwierciedlają dynamikę rynku internetowego w Polsce. W drugim półroczu chcemy utrzymać takie wzrosty dzięki nowym produktom dla klientów e-commerce i nowym formatom wizerunkowym z wysokim „viewability” – powiedział Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za pierwsze półrocze 2017 i 2016 rok
Przychody ze sprzedaży usług Grupy w okresie sześciu pierwszych miesięcy 2017 roku wzrosły o przeszło 13%, do poziomu 214 mln zł. Natomiast przychody gotówkowe ze sprzedaży wyniosły 198 mln zł i były wyższe o blisko 16% w porównaniu do przychodów ze sprzedaży analogicznego okresu roku 2016.
Przychody ze sprzedaży usług w segmencie online wzrosły w okresie sześciu miesięcy 2017 roku do poziomu 212 mln zł, czyli o 12%, w porównaniu do przychodów ze sprzedaży tego okresu roku poprzedniego. Analogicznie, przychody gotówkowe wyniosły 196mln zł i odnotowały wzrost o 14%. W analizowanym okresie segment online wygenerował 68 mln złotych skorygowanej EBITDA, co oznacza wzrost o przeszło 10% w stosunku do wartości tego wskaźnika w okresie sześciu miesięcy roku poprzedniego.