Wirtualna Polska Holding sfinalizowała przejęcie 100% udziałów w europejskiej grupie turystycznej Invia Group SE. W wyniku integracji powstaje międzynarodowa struktura obejmująca marki działające w dziewięciu krajach Europy i obsługująca rocznie blisko 6 milionów podróżnych. Na jej czele staje Aleksander Kusz, VP E-commerce w WP Holding. Dariusz Górzny, dotychczasowy prezes Wakacje.pl, będzie odpowiadał za pakiety turystyczne w całym regionie CEE. W zespole zarządzającym znajdzie się jeszcze po 4 managerów z Niemiec i z Polski.
Zintegrowana działalność obejmuje dotychczasowe aktywa turystyczne WP – Wakacje.pl oraz Szallas Group – a także kluczowe marki przejętej Grupy Invia: Ab-in-den-Urlaub (DACH), Fluege.de (DACH), Invia (CEE) oraz Travelplanet (Polska). Będą one odpowiadać na wszystkie potrzeby podróżnych: od zorganizowanych wyjazdów wakacyjnych, przez city breaki, turystykę lokalną i wynajem aż po samodzielne podróże lotnicze.
– Zamykamy największą zagraniczną transakcję w historii Wirtualnej Polski i kontynuujemy budowę środkowoeuropejskiej grupy turystycznej. Łączymy doświadczenie silnych lokalnych marek z naszym podejściem do technologii i marketingu. Skala, jaką osiągamy, pozwala nam skutecznie konkurować z międzynarodowymi platformami. Globalni gracze inwestują dziś ogromne środki, by zdobywać klientów turystycznych w Europie. My odpowiadamy na to sprawdzonymi modelami działania, szybkością decyzyjną i kompetencjami marketingowymi – mówi Jacek Świderski, CEO Wirtualna Polska Holding.
Za całą działalność turystyczną odpowiadać będzie Aleksander Kusz, VP E-commerce w WP Holding. Z funkcji CEO Grupy Invia odchodzi Boris Raoul, który kończy współpracę z organizacją.
– Dziękuję Borisowi za wszystko, co zbudował w ramach Grupy Invia i życzę mu powodzenia w kolejnych wyzwaniach zawodowych. Przed nami nowy etap. Wierzę, że razem zbudujemy organizację, która będzie liderem nie tylko pod względem skali, ale przede wszystkim jakości doświadczenia klienta. Naszym celem jest zarządzanie markami pierwszego wybor – lokalnie osadzonymi, ale z międzynarodowym zasięgiem i najnowszymi technologiami – mówi Aleksander Kusz, VP E-commerce, odpowiedzialny za rozwój segmentu turystycznego WP.
Zintegrowany obszar turystyki będzie działać jako grupa silnych, regionalnych spółek, zachowujących swoją autonomię i tożsamość, jednocześnie korzystających z synergii w kluczowych obszarach m.in. technologii i marketingu. Odpowiedzialność za budowanie strategii oraz wyniki biznesowe pozostanie w rękach CEO na poszczególnych rynkach – to sprawdzony model, który pozwala na dynamiczny rozwój.
Struktura operacyjna:
- Dariusz Górzny – w roli CEO odpowiedzialnego za za turystykę zorganizowaną na rynkach całej Europy Środkowowschodniej (marki Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Invia)
- Ralph Michaelsen – w roli CEO odpowiedzialnego za turystykę zorganizowaną na rynkach Niemcy, Austria, Szwajcaria (marka Ab-in-den-Urlaub)
- Hans-Peter Buniat – w roli CEO odpowiedzialnego za segment samodzielnych podróży lotniczych i rozwój marki Fluege.de
- Piotr Furmański – w roli CEO odpowiedzialnego za rozwój Szallas Group w regionie CEE
Zespół Zarządzający, obok CEO spółek, tworzą także liderzy obszarów wspólnych:
- Sergey Manthey – Chief Financial Officer (CFO)
- Piotr Żołnierek – Chief Technology Officer (CTO)
- Katarzyna Walczak – Marketing Stream Lead
- Alexander Sandow – Product Stream Lead
- Anna Wróbel – People Stream Lead
Zespół odpowiada za działalność na rynkach: Polska, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Czechy, Węgry, Słowacja, Rumunia oraz Chorwacja. Rocznie obsługuje obecnie prawie 6 mln klientów. Wartość zakupu Invia Group przez WP wyniosła 242,8 mln euro.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzący działalność mediową, reklamową oraze -commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Od 2015 roku spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.