Przychody gotówkowe ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln złotych. To oznacza wzrost o ponad 9% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 183 mln złotych, po wzroście o 3,7%. Spółka kontynuuje inwestycje w technologie zwiększające efektywność reklamową.
Łączne przychody gotówkowe w pierwszym półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln złotych, a tylko w drugim kwartale przekroczyły kwotę 374 mln złotych. Wzrosty przychodów wyniosły odpowiednio ponad 9% za pierwsze półroczne i ponad 6% za drugi kwartał. Skorygowany zysk EBITDA za pierwsze półrocze to prawie 183 mln złotych, po wzroście o 3,7%, z czego ponad 98 mln złotych to EBITDA za drugi kwartał. Największą część zysku wygenerował segment turystyczny, który dynamicznie rośnie od początku roku. W obszarze mediów doszło do zmian w zarządzie. Od początku sierpnia Jacek Świderski, jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualnej Polski, objął stanowisko Executive Chairman w WP Media.
– Jest mi miło po 7 latach wrócić do biznesu mediowego. Tym bardziej, że na krótko przed moim odejściem, w 2017 roku z "widzialności reklam", czyli viewability, uczyniliśmy nową walutą rozliczeniową na rynku kampanii wizerunkowych, a dzisiaj mam przyjemność ogłosić rodzinę nowych produktów reklamowych do realizacji kampanii efektywnościowych bazujących na sztucznej inteligencji - WP Booster. Na początek wprowadzamy WP Booster CPC, który jest czterokrotnie bardziej efektywny od naszych dotychczasowych, optymalizowanych ręcznie, kampanii display CPC. Jako dowód, w WP ADS, wprowadzamy możliwość rozliczenia za sesję na stronie klienta – WP Booster CPSC, a nie jedynie za kliknięcie w reklamę. Wkrótce ogłosimy kolejne, "inteligentne" produkty reklamowe z rodziny WP Boostera – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Od początku września Wirtualna Polska uruchamia rodzinę nowych produktów AI o nazwie WP Booster. Tak będą nazywały się wszystkie produkty "inteligentne" w Wirtualnej Polsce, a więc wykorzystujące AI. Na rynku podobne produkty oferuje Google pod nazwą Performance Max i Facebook – Advantage Plus.
W Wirtualnej Polsce pionierskim produktem "inteligentnym" był WP SalesBooster, który wprowadzono w lipcu 2020 roku. Od dziś będzie on oferowany pod uaktualnioną nazwą WP Booster (ROAS).
Nowością jest wprowadzenie produktów WP Booster (CPC) i WP Booster (CPSC). Oba produkty są optymalizowane na sesję na stronie klienta – tzw. "successful click". Pierwszy jest nadal rozliczany za każdy klik (podobnie jak np. w Google PMax), a drugi (co wyróżnia WP na rynku) tylko za te kliknięcia, które faktycznie doprowadziły do sesji na stronie klienta. Produkty te, w przeciwieństwie do WP Booster (ROAS) pracują w górnej części leja sprzedażowego i są w stanie dostarczyć znacząco większe wolumeny sprzedaży. Dane z kilkudziesięciu testowych kampanii wykazały czterokrotny wzrost efektywności dla klientów w stosunku do kampanii CPC optymalizowanych ręcznie.