Pierwsze półrocze 2018 roku Wirtualna Polska zamknęła z zyskiem prawie 28 mln zł. To wynik o 65% wyższy, w porównaniu do tego samego okresu 2017 roku. Był możliwy dzięki dynamicznie rosnącym przychodom, zarówno w obszarze e-commerce, jak i mediów. Telewizja WP jest zdecydowanym liderem stacji nadających na MUX8.
EBITDA segmentów online i tv przekroczyła 73 mln zł. To z kolei oznacza wzrost o prawie 32%. Przychody gotówkowe ze sprzedaży w segmencie online, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku, wzrosły o prawie 20%. Wzrost przychodów gotówkowych w segmencie tv to aż 172%.
Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za pierwsze półrocze 2018 i 2017 roku.
– Za nami pierwszy kwartał od rozdzielenia zarządzania działalnością mediową i e-commercową. Wyniki potwierdzają, że dokonane zmiany były właściwe. Joanna Pawlak i Grzegorz Kruk dobrze odnaleźli się w nowych rolach – mówi Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.
W marcu br. Joanna Pawlak awansowała na stanowisko wiceprezesa WP Holding SA odpowiedzialnego za media (prezesa spółki WP Media SA, której właścicielem jest WP Holding SA), a Grzegorz Kruk na stanowisko wiceprezesa WP Holding SA odpowiedzialnego za spółki e-commerce.
Po tym, jak w lutym Telewizja WP osiągnęła pozycję lidera spośród stacji nadających na MUX8, jej przewaga w kolejnych miesiącach rosła. W lipcu 2018 udział stacji, w tak zwanej komercyjnej grupie widzów (16-49) wyniósł 0,45%.
Rośnie liczba realnych użytkowników produktów Wirtualnej Polski w segmencie online. W lipcu 2018 roku, w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku, wzrost wyniósł 5%. Takim wynikiem w polskim internecie nie mogą pochwalić się nawet globalni konkurenci.
– Skończył się okres dynamicznych wzrostów liczby użytkowników Google i Facebook w Polsce. Będzie to oznaczało mniejszą dynamikę wzrostu przychodów tych platform w przyszłości – dodaje Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.
Wskaźnik tzw. widzialności reklam w lipcu 2018 wyniósł już 93%. Wirtualna Polska w styczniu 2018, jako pierwsza na rynku, zastąpiła standardowe rozliczenia CPM, rozliczaniem jedynie za widziane odsłony vCPM (cost per viewed mille).
W marcu br. Wirtualna Polska nabyła 35% udziałów w Grupie Domodi. W pierwotnym planie założono, że zakup pozostałych 14% udziałów będzie możliwy po zakończeniu roku obrotowego 2018. Jednak, WP Holding SA nabyła je już na początku września. Stało się to możliwe, dzięki wcześniejszemu zakończeniu procesu przekazania zarządu Adamowi Plonie.
Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego – Wirtualnej Polski. Prowadzi też portal o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak Money.pl, WP SportoweFakty, WP abcZdrowie i dobreprogramy.pl. W branży e-commerce WP działa w zakresie turystyki, mody, urządzania wnętrz, usług finansowych oraz zdrowia.