Zysk wyższy o ponad 11% - wyniki WP Holding w trzecim kwartale 2024 roku

26 listopada 2024

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. w trzecim kwartale 2024 roku wyniosły ponad 437 mln złotych. To oznacza wzrost o niemal 8% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Zysk netto spółki wyniósł prawie 80 mln złotych, po wzroście o ponad 11%. Zgodnie z zapowiedziami WP intensywnie rozwija technologie zwiększające efektywność reklamową.

W trzecim kwartale 2024 roku największy wpływ na wyniki Wirtualnej Polski Holding S.A. miał wzrost przychodów w segmencie turystyki. Wyniosły one ponad 208 mln złotych i były wyższe o 12% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży w segmencie reklama i subskrypcje przekroczyły 175 mln, po wzroście o 6,4%. Skorygowany zysk EBITDA Grupy WP wyniósł prawie 154 mln złotych, a zysk netto prawie 80 mln złotych.

Nasz biznes turystyczny kolejny rok z rzędu zamyka trzeci kwartał- kluczowy w tym obszarze- bardzo solidnymi wzrostami. Jednocześnie nie przestajemy inwestować w technologie, te największe inwestycje dotyczą natomiast działalności reklamowej. Optymalizowane sztuczną inteligencją produkty z rodziny WP Booster odpowiadają od stycznia do września już za ponad 30 mln zł przychodów i notują trzycyfrowe wzrosty do ubiegłego roku. Dziś ogłaszamy start kolejnych typów optymalizacji AI mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A.

Nowe optymalizacje WP Booster będą dotyczyły zdarzeń kluczowych m.in. leadów, rejestracji, pobrań czy zapisów na jazdy próbne. Zdarzenia będą dobierane zgodnie z celami biznesowymi klientów. Mechanizm AI będzie odpowiadał za wycenę oraz dobór targetu do kampanii, co z kolei doprowadzi do podniesienia efektywności reklamowej. Dynamiczne targety będą opierały się na personalizacji kampanii, natomiast wycena będzie uwzględniała prawdopodobieństwo konkretnych akcji na stronach klientów reklamowych, wykorzystując precyzyjne modele w czasie rzeczywistym.

Pierwsze miesiące działania WP Boostera przyniosły dobre rezultaty. Docieralność kampanii mierzona jako kliki, które wygenerowały sesję u reklamodawcy, zwiększyła się o ponad 70% u klientów z branży ochrony zdrowia i o ponad 50% u klientów z branży spożywczej czy edukacyjnej.

Uruchomione we wrześniu produkty WP Booster (CPC oraz CPSC) są optymalizowane na sesję na stronie klienta – tzw. "successful click". Pierwszy z nich jest nadal rozliczany za każdy klik (podobnie jak np. w Google PMax), a drugi (co wyróżnia WP na rynku) tylko za te kliknięcia, które faktycznie doprowadziły do sesji na stronie klienta. Produkty te, w przeciwieństwie do WP Booster (ROAS) pracują w górnej części leja sprzedażowego i są w stanie dostarczyć znacząco większe wolumeny kalorycznego ruchu.