Przyszłość jest w internecie.

Twórz ją z nami.

Kim jesteśmy

Wirtualna Polska to holding technologiczny.

Poprzez różnorodne obszary działalności buduje wartość i innowacje dla milionów użytkowników. Nasza działalność opiera się na czterech kluczowych filarach, które odzwierciedlają nasze strategiczne obszary rozwoju.

CZYM SIĘ ZAJMUJEMY

Reklama i Subskrypcje 

Jesteśmy jedną z największych grup internetowych w Polsce, dostarczamy angażujące treści milionom użytkowników. Koncentrujemy się na sprzedaży reklam oraz oferowaniu innowacyjnych produktów subskrypcyjnych, takich jak dostęp do programów telewizyjnych w Pilocie WP czy audiobooków Audioteki.

Turystyka

Jesteśmy liderem w branży turystycznej, zarówno w zakresie zorganizowanych wycieczek zagranicznych poprzez Grupę Invia, jak i lokalnej turystyki indywidualnej dzięki Grupie Szallas.

Finanse Konsumenckie 

Wspieramy klientów w kluczowych decyzjach, oferując pośrednictwo w pozyskiwaniu finansowania zakupu nowych samochodów poprzez Superauto. Nasza platforma Totalmoney umożliwia wygodne porównywanie różnorodnych produktów finansowych, takich jak kredyty gotówkowe, zapewniając dostęp do najlepszych ofert.

Rozwój

Nasza działalność wykracza poza core business, obejmując sprzedaż projektów domów za pośrednictwem spółki Extradom, co rozszerza naszą obecność w branży e-commerce. Aktywnie inwestujemy również w zrównoważony rozwój, produkując energię odnawialną z farm solarnych pod marką WP Naturalnie.

Naszą misją jest bycie partnerem pierwszego wyboru, który dostarcza angażujące informacje, rozrywkę i usługi oraz inspiruje w codziennych decyzjach.

Aktualności

Segment turystyki napędza wyniki WP Holding

W drugim kwartale 2025 roku Wirtualna Polska Holding S.A. osiągnęła ponad 535 mln złotych przychodów gotówkowych. To o 43% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. ...

Zobacz więcej

Henryka Bochniarz na czele Rady Nadzorczej Wirtualnej Polski Holding S.A.

24 czerwca Rada Nadzorcza WP Holding wybrała Henrykę Bochniarz do pełnienia funkcji Przewodniczącej Rady Nadzorczej. W poprzedniej kadencji tę funkcję sprawował Piotr Walter.

Zobacz więcej

WP Holding rozwija segment turystyczny. Historyczna inwestycja i dobre wyniki w I kwartale

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. osiągnęły blisko 372 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 22 mln zł, czyli o ponad 6% ...

Zobacz więcej
Zobacz więcej

Wirtualna Polska przyciąga liczbami

Jesteśmy liderem w polskim internecie. Treści, usługi i rozwiązania przygotowujemy z myślą o bieżących potrzebach wszystkich naszych użytkowników. Prezentujemy wybrane statystyki, których źródłem jest badanie: Mediapanel, grudzień 2024.

Więcej statystyk
mln

Realni użytkownicy

mln

Czas (godz.)

mld

Odsłony

%

Zasięg

Historia

  • 1

    1995

    Wirtualna Polska debiutuje jako katalog stron internetowych. Właścicielem jest
    spółka Centrum Nowych Technologii, której skrót znajduje się w adresie:
    www.wp.cnt.pl. Z czasem WP zmienia się w portal horyzontalny.

  • 2

    1998

    Start funkcjonowania domeny wp.pl oraz udostępnienie darmowego konta e-
    mail .

  • 3

    1999

    Trzech studentów SGH: Michał Brański, Jacek Świderski i Krzysztof Sierota
    tworzą darmową usługę poczty go2.pl, którą wśród konkurencji wyróżnia
    dostępna pojemność. Z czasem nazwa zostaje zmieniona na o2.pl.

  • 4

    2000

    Rusza portal horyzontalny o2.pl, który do 2014 roku będzie konkurował z
    Wirtualną Polską.
    Wirtualna Polska tworzy z kolei pierwszy przewodnik po internecie.

  • 5

    2001

    Z WP Poczty korzysta już milion osób. W kolejnych latach rośnie również
    popularność poczty o2. Pod koniec roku grupa o2 tworzy jeden z pierwszych
    komunikatorów internetowych w Polsce - Tlen.pl.

  • 6

    2003

    WP wprowadza nową usługę - mobilną pocztę elektroniczną dopasowaną do
    wymagań ówczesnych telefonów komórkowych.

  • 7

    2005

    WP wyznacza standardy rynkowe, zwiększając pojemność skrzynki e-mail do
    256 MB.

  • 8

    2006

    Grupa o2 uruchamia Pudelek.pl - pierwszy duży serwis lifestyle skupiający
    treści ze świata rozrywki.

  • 9

    2007

    Startuje telewizja internetowa WP.TV, wraz z nią pojawiają się nowe formaty
    reklamowe. Od tego roku w całej WP reklamy można targetować także
    behawioralnie. W maju uruchomiona zostaje mobilna wersja portalu.

  • 10

    2009

    WP udostępnia użytkownikom skrzynkę pocztową o nielimitowanej
    pojemności, zapewnia też możliwość wysyłania załączników do 100 MB.

  • 11

    2010

    WP, jako pierwszy portal na rynku, uruchamia aplikację mobilną na iPada.
    Rusza pierwsza kampania marketingowa oparta o rozszerzoną
    rzeczywistość (augmented reality).
    Internet Standard przyznaje Wirtualnej Polsce tytuł Firmy Roku 2010.

  • 12

    2011

    WP udostępnia pierwszą aplikację Smart TV. W czerwcu portal
    zostaje liderem w odsłonach mobilnych wśród portali.

  • 13

    2012

    Startuje nowa strona główna wp.pl. Spółka rozwija działania w obszarze e-
    commerce i uruchamia platformę sprzedaży dla młodych projektantów.

  • 14

    2013

    Wirtualna Polska umacnia pozycję lidera rozwiązań mobilnych,
    przekraczając liczbę 200 milionów odsłon mobilnych miesięcznie. Rusza
    nowa wersja Poczty WP. Wyróżniają ją kolejne funkcjonalności i nowoczesny
    layout.

  • 15

    2014

    Grupa o2 wraz z funduszem private equity Innova Capital uzyskuje zgodę na
    przejęcie Wirtualnej Polski. Powstaje Grupa Wirtualna Polska.
    Po połączeniu WP zyskuje nowe logo, stronę główną i rozpoczyna kampanię
    wizerunkową pod hasłem: "Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W
    Wirtualnej Polsce". Tag #dziejesiewpolsce zyskał ogromną popularność, a
    kampania zdobyła prestiżową nagrodę Grand Prix Effie Awards 2015.

  • 16

    WP przejmuje serwisy WP SportoweFakty oraz money.pl. Grupa rozwija się
    w ramach e-commerce. Do portfolio dołączają także serwis
    modowy Domodi oraz Homebook, który wraz z pomysłami i ofertami
    najlepszych marek pomaga w urządzaniu wnętrz.

  • 17

    2015

    WP przejmuje radio internetowe OpenFM. Uzyskuje pozycję lidera w tym
    segmencie rynku i wzmacnia się w obszarze rozwiązań mobilnych. Do
    portfolio dołączają również serwisy abcZdrowie.pl oraz parenting.pl. Grupa
    coraz odważniej wkracza w rynek e-commerce, przejmuje
    m.in. FinansowySupermarket.pl, Allani oraz popularny serwis
    turystyczny: wakacje.pl.

  • 18

    Debiutuje nowe o2 - innowacyjny produkt odpowiadający na potrzeby
    informacyjne i rozrywkowe młodych internautów. Łączy w sobie cechy aplikacji
    mobilnej, serwisu internetowego i elementów charakterystycznych dla mediów
    społecznościowych.

  • 19

    2016

    Nadawanie rozpoczyna Telewizja WP. W jej ramówce znaleźć można
    światowe seriale nieemitowane wcześniej w polskich kanałach otwartej
    telewizji, autorskie programy publicystyczne i lifestylowe.

  • 20

    Kolejne przejęcia w e-commerce. Do portfolio marek dołącza porównywarka
    finansowa totalmoney.pl oraz nocowanie.pl, największy polski serwis
    pośredniczący usługi noclegowe.

  • 21

    2017

    Do oferty turystycznej dołącza serwis eholiday.pl. Grupa inwestuje również w
    serwis podróżniczy eSky.
    Biuro Reklamy Wirtualnej Polski trzeci raz z rzędu otrzymuje wyróżnienie w
    prestiżowym rankingu magazynu Media & Marketing Polska.

  • 22

    2018

    #viewability hasłem roku. WP rewolucjonizuje rynek reklamy internetowej i wprowadza rozliczenia wyłącznie za reklamy, które użytkownicy faktycznie zobaczyli. Miarodajny wskaźnik vCPM stosowany jest zgodnie z definicją IAB.

  • 23

    2019

    Wirtualna Polska Holding w gronie najlepszych spółek notowanych na Giełdzie Papierów
    Wartościowych w Warszawie. W prestiżowym rankingu „Giełdowa Spółka Roku”,
    organizowanym przez Puls Biznesu, WP znalazła się w gronie najlepiej ocenionych firm za
    2018 rok. WP Holding szczególnie wysoko oceniono w kategoriach: kompetencje zarządu,
    innowacyjność produktów i usług oraz relacje z inwestorami.

  • 24

    2020

    WP otrzymuje Wektora 2019 Pracodawców RP.
    Siedziba główna zmienia adres na Żwirki i Wigury 16.
    Ogłoszony zostaje strategiczny projekt "WP Naturalnie".

  • 25

    2021

    Połowa energii zużywanej przez serwerownie pochodzi już ze źródeł odnawialnych.
    Na dachu serwerowni pojawia się pierwsza, testowa farma fotowoltaiczna, a 2 miesiące później powstaje 5-hektarowa farma na Dolnym Śląsku.

  • 26

    2022

    WP przeznacza 580 mln zł na akwizycje nowych spółek. Do grupy dołączają m.in. Audioteka, Benchmark, Mediapop oraz Grupa Szallas działająca w Europie środkowo-wschodniej.
    Zielona energia pokrywa 80% zapotrzebowania serwerowni.

  • 27

    2025

    Wirtualna Polska Holding buduje jedną z największych grup turystycznych w Europie. W 2025 przejęła 100% udziałów w europejskiej grupie turystycznej Invia Group SE.