Przyszłość jest w internecie.

Twórz ją z nami.

Kim jesteśmy

Wirtualna Polska to holding technologiczny.

Prowadzi działalność e-commerce, mediową oraz reklamową. Serwisy i usługi przygotowujemy w oparciu o innowacyjne rozwiązania, które pozwalają nam na precyzyjne docieranie i poszerzanie grup odbiorców.

CZYM SIĘ ZAJMUJEMY

Technologie

Wprowadzamy na rynek nowoczesne rozwiązania technologiczne. Nasze serwisy dopasowują się do preferencji i zainteresowań użytkowników. Realizujemy kampanie, które precyzyjnie docierają do grup docelowych.

Media

W naszych serwisach, telewizji i radiu dziennikarze codziennie przygotowują dziesiątki materiałów. Dostarczają bieżących informacji, komentują aktualne wydarzenia i przedstawiają ciekawostki ze świata rozrywki.

E-commerce

Gwarancja efektywnego dotarcia do odbiorców, informacje o trendach oraz rekomendacje zakupowe. Działamy w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji.

Reklama

Oferujemy innowacyjne produkty reklamowe, które często wprowadzamy na polskim rynku jako pierwsi. Wyróżnia nas m.in. transparentne rozliczanie, nowoczesne formaty i dostarczanie rozbudowanych metryk mierzalności.

Naszą misją jest bycie partnerem pierwszego wyboru, który dostarcza angażujące informacje, rozrywkę i usługi oraz inspiruje w codziennych decyzjach.

Aktualności

Henryka Bochniarz na czele Rady Nadzorczej Wirtualnej Polski Holding S.A.

24 czerwca Rada Nadzorcza WP Holding wybrała Henrykę Bochniarz do pełnienia funkcji Przewodniczącej Rady Nadzorczej. W poprzedniej kadencji tę funkcję sprawował Piotr Walter.

Zobacz więcej

WP Holding rozwija segment turystyczny. Historyczna inwestycja i dobre wyniki w I kwartale

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. osiągnęły blisko 372 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 22 mln zł, czyli o ponad 6% ...

Zobacz więcej

WP Holding sfinalizowała przejęcie Grupy Invia i ogłasza nominacje managerskie

Wirtualna Polska Holding sfinalizowała przejęcie 100% udziałów w europejskiej grupie turystycznej Invia Group SE. W wyniku integracji powstaje międzynarodowa struktura ...

Zobacz więcej
Zobacz więcej

Wirtualna Polska przyciąga liczbami

Jesteśmy liderem w polskim internecie. Treści, usługi i rozwiązania przygotowujemy z myślą o bieżących potrzebach wszystkich naszych użytkowników. Prezentujemy wybrane statystyki, których źródłem jest badanie: Mediapanel, grudzień 2024.

Więcej statystyk
mln

Realni użytkownicy

mln

Czas (godz.)

mld

Odsłony

%

Zasięg

Historia

  • 1

    1995

    Wirtualna Polska debiutuje jako katalog stron internetowych. Właścicielem jest
    spółka Centrum Nowych Technologii, której skrót znajduje się w adresie:
    www.wp.cnt.pl. Z czasem WP zmienia się w portal horyzontalny.

  • 2

    1998

    Start funkcjonowania domeny wp.pl oraz udostępnienie darmowego konta e-
    mail .

  • 3

    1999

    Trzech studentów SGH: Michał Brański, Jacek Świderski i Krzysztof Sierota
    tworzą darmową usługę poczty go2.pl, którą wśród konkurencji wyróżnia
    dostępna pojemność. Z czasem nazwa zostaje zmieniona na o2.pl.

  • 4

    2000

    Rusza portal horyzontalny o2.pl, który do 2014 roku będzie konkurował z
    Wirtualną Polską.
    Wirtualna Polska tworzy z kolei pierwszy przewodnik po internecie.

  • 5

    2001

    Z WP Poczty korzysta już milion osób. W kolejnych latach rośnie również
    popularność poczty o2. Pod koniec roku grupa o2 tworzy jeden z pierwszych
    komunikatorów internetowych w Polsce - Tlen.pl.

  • 6

    2003

    WP wprowadza nową usługę - mobilną pocztę elektroniczną dopasowaną do
    wymagań ówczesnych telefonów komórkowych.

  • 7

    2005

    WP wyznacza standardy rynkowe, zwiększając pojemność skrzynki e-mail do
    256 MB.

  • 8

    2006

    Grupa o2 uruchamia Pudelek.pl - pierwszy duży serwis lifestyle skupiający
    treści ze świata rozrywki.

  • 9

    2007

    Startuje telewizja internetowa WP.TV, wraz z nią pojawiają się nowe formaty
    reklamowe. Od tego roku w całej WP reklamy można targetować także
    behawioralnie. W maju uruchomiona zostaje mobilna wersja portalu.

  • 10

    2009

    WP udostępnia użytkownikom skrzynkę pocztową o nielimitowanej
    pojemności, zapewnia też możliwość wysyłania załączników do 100 MB.

  • 11

    2010

    WP, jako pierwszy portal na rynku, uruchamia aplikację mobilną na iPada.
    Rusza pierwsza kampania marketingowa oparta o rozszerzoną
    rzeczywistość (augmented reality).
    Internet Standard przyznaje Wirtualnej Polsce tytuł Firmy Roku 2010.

  • 12

    2011

    WP udostępnia pierwszą aplikację Smart TV. W czerwcu portal
    zostaje liderem w odsłonach mobilnych wśród portali.

  • 13

    2012

    Startuje nowa strona główna wp.pl. Spółka rozwija działania w obszarze e-
    commerce i uruchamia platformę sprzedaży dla młodych projektantów.

  • 14

    2013

    Wirtualna Polska umacnia pozycję lidera rozwiązań mobilnych,
    przekraczając liczbę 200 milionów odsłon mobilnych miesięcznie. Rusza
    nowa wersja Poczty WP. Wyróżniają ją kolejne funkcjonalności i nowoczesny
    layout.

  • 15

    2014

    Grupa o2 wraz z funduszem private equity Innova Capital uzyskuje zgodę na
    przejęcie Wirtualnej Polski. Powstaje Grupa Wirtualna Polska.
    Po połączeniu WP zyskuje nowe logo, stronę główną i rozpoczyna kampanię
    wizerunkową pod hasłem: "Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W
    Wirtualnej Polsce". Tag #dziejesiewpolsce zyskał ogromną popularność, a
    kampania zdobyła prestiżową nagrodę Grand Prix Effie Awards 2015.

  • 16

    WP przejmuje serwisy WP SportoweFakty oraz money.pl. Grupa rozwija się
    w ramach e-commerce. Do portfolio dołączają także serwis
    modowy Domodi oraz Homebook, który wraz z pomysłami i ofertami
    najlepszych marek pomaga w urządzaniu wnętrz.

  • 17

    2015

    WP przejmuje radio internetowe OpenFM. Uzyskuje pozycję lidera w tym
    segmencie rynku i wzmacnia się w obszarze rozwiązań mobilnych. Do
    portfolio dołączają również serwisy abcZdrowie.pl oraz parenting.pl. Grupa
    coraz odważniej wkracza w rynek e-commerce, przejmuje
    m.in. FinansowySupermarket.pl, Allani oraz popularny serwis
    turystyczny: wakacje.pl.

  • 18

    Debiutuje nowe o2 - innowacyjny produkt odpowiadający na potrzeby
    informacyjne i rozrywkowe młodych internautów. Łączy w sobie cechy aplikacji
    mobilnej, serwisu internetowego i elementów charakterystycznych dla mediów
    społecznościowych.

  • 19

    2016

    Nadawanie rozpoczyna Telewizja WP. W jej ramówce znaleźć można
    światowe seriale nieemitowane wcześniej w polskich kanałach otwartej
    telewizji, autorskie programy publicystyczne i lifestylowe.

  • 20

    Kolejne przejęcia w e-commerce. Do portfolio marek dołącza porównywarka
    finansowa totalmoney.pl oraz nocowanie.pl, największy polski serwis
    pośredniczący usługi noclegowe.

  • 21

    2017

    Do oferty turystycznej dołącza serwis eholiday.pl. Grupa inwestuje również w
    serwis podróżniczy eSky.
    Biuro Reklamy Wirtualnej Polski trzeci raz z rzędu otrzymuje wyróżnienie w
    prestiżowym rankingu magazynu Media & Marketing Polska.

  • 22

    2018

    #viewability hasłem roku. WP rewolucjonizuje rynek reklamy internetowej i wprowadza rozliczenia wyłącznie za reklamy, które użytkownicy faktycznie zobaczyli. Miarodajny wskaźnik vCPM stosowany jest zgodnie z definicją IAB.

  • 23

    2019

    Wirtualna Polska Holding w gronie najlepszych spółek notowanych na Giełdzie Papierów
    Wartościowych w Warszawie. W prestiżowym rankingu „Giełdowa Spółka Roku”,
    organizowanym przez Puls Biznesu, WP znalazła się w gronie najlepiej ocenionych firm za
    2018 rok. WP Holding szczególnie wysoko oceniono w kategoriach: kompetencje zarządu,
    innowacyjność produktów i usług oraz relacje z inwestorami.

  • 24

    2020

    WP otrzymuje Wektora 2019 Pracodawców RP.
    Siedziba główna zmienia adres na Żwirki i Wigury 16.
    Ogłoszony zostaje strategiczny projekt "WP Naturalnie".

  • 25

    2021

    Połowa energii zużywanej przez serwerownie pochodzi już ze źródeł odnawialnych.
    Na dachu serwerowni pojawia się pierwsza, testowa farma fotowoltaiczna, a 2 miesiące później powstaje 5-hektarowa farma na Dolnym Śląsku.

  • 26

    2022

    WP przeznacza 580 mln zł na akwizycje nowych spółek. Do grupy dołączają m.in. Audioteka, Benchmark, Mediapop oraz Grupa Szallas działająca w Europie środkowo-wschodniej.
    Zielona energia pokrywa 80% zapotrzebowania serwerowni.