Wirtualna Polska inwestuje w Superauto24.com

2018-12-20

Wirtualna Polska Holding S.A. zawarła umowę, w ramach której zostanie większościowym udziałowcem w Superauto24.com, agregującym oferty nowych samochodów w Internecie. Wartość zakupu 51% udziałów wynosi 21,1 mln zł. Wirtualna Polska kontynuuje tym samym dynamiczny rozwój działalności e-commerce.

– Dzięki Superauto24 wchodzimy w nowy dla Wirtualnej Polski segment e-commerce. Obok turystyki, mody, domu i wnętrza oraz finansów będziemy wspierać Polaków w tak ważnych decyzjach jak zakup i finansowanie samochodu. Witamy w rodzinie Wirtualnej Polski zespół świetnych specjalistów z branży motoryzacyjnej – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding.

Superauto24.com prezentuje szeroką ofertę nowych samochodów pochodzących od autoryzowanych dilerów różnych marek. Najwyższy standard obsługi, realizowany przez zespół doświadczonych doradców, pozwala klientom indywidualnym i firmom na sfinansowanie zakupu nowego samochodu w leasingu, wynajmie lub pożyczce bez wychodzenia z domu. Tylko w tym roku Superauto24.com sfinansowało nowe pojazdy o wartości 180 milionów zł, dla dwóch tysięcy klientów. Prognozowane przychody Superauto24.com za 2018 rok wyniosą ponad 10 mln zł, natomiast znormalizowana EBITDA 4,3 mln zł.

– Dołączenie do Wirtualna Polska Holding pozwoli Superauto24 zdobyć nowych klientów i umocnić pozycję w rosnącym rynku motoryzacyjnym. Bardzo istotna jest dla nas współpraca z innymi projektami e-commerce w ramach Grupy WPH oraz korzystanie z ich doświadczeń w rozwoju naszej platformy transakcyjnej – komentuje Kamil Makula, Prezes Superauto24.com.

W Polsce, co roku sprzedaje się około 500 tys. nowych samochodów. Pomimo rekordowych wzrostów, notowanych w ostatnich latach, Polacy w dalszym ciągu jeżdżą jednymi z najstarszych aut w Europie*. Wymiana floty będzie jednym z głównych czynników wzrostu dla całego rynku w najbliższych latach.

Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego – Wirtualnej Polski. Prowadzi też portal o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, WP abcZdrowie i dobreprogramy.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarze turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl i eHoliday.pl), mody (Domodi.pl i Allani.pl), urządzania wnętrz (Homebook.pl) i projektowania domów (Extradom.pl) oraz usług finansowych (TotalMoney.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z listopada br. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali prawie 2,8 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 min dziennie.

*źródło: European Automobile Manufacturers Association