WP konsoliduje e-commerce modowy – Domodi i Allani razem

2015-10-06

Domodi Sp. z o.o., kontrolowana przez Wirtualną Polskę, przejmuje 100% udziałów swojego głównego konkurenta – Allani Sp. z o.o. W ten sposób, w rok po inwestycji w lidera tego segmentu rynku, spółkę Domodi, Wirtualna Polska realizuje strategię wzmocnienia swojej pozycji w obszarze odzieżowego e-commerce. Wartość transakcji wyniosła 11,3 mln złotych.

Konsolidację rynku odzieżowego e-commerce realizujemy razem z naszymi wspólnikami z Domodi. Dzisiejsza transakcja pozwala nam skokowo zwiększyć skalę działania i wzmacnia nas o utalentowany zespół Allani. Warto podkreślić, że inwestujemy w agregatory ofert, nie konkurujemy z naszymi klientami – sklepami internetowymi z odzieżą, a przekazujemy im użytkowników z konkretnymi intencjami zakupowymi. Rolą Wirtualnej Polski jest inspirowanie i wspomaganie 18 milionów Polaków w ich decyzjach zakupowych. Domodi i Allani razem pomogą nam w realizacji tej misji, obsługując już w tej chwili2,5 miliona Polaków każdego miesiąca – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.

Od komercyjnego startu w 2012 r. serwis Domodi.pl osiągnął wiodącą pozycję wśród polskich fashion marketplace’ów. Od momentu integracji z Grupą WP we wrześniu 2014 r., spółka notuje trzycyfrowy wzrost przychodów i ponad 80% wzrost liczby użytkowników korzystających z serwisu – z 1,1 miliona (09.2014 r.) do 2,1 miliona (08.2015 r.). Inwestycja w Allani oznacza nie tylko konsolidację rynku, poszerzenie e-commerce’owej oferty dla użytkowników Grupy WP, ale także wzmocnienie jej zespołu o kompetentnych specjalistów z tej dziedziny.

Wraz z dokonaną inwestycją zyskujemy silnego partnera, który świetnie rozumie mechanizmy rynku e-commerce. Tym samym Allani, jako już wcześniej znana i ceniona marka w branży fashion e-commerce, będzie mogło jeszcze skuteczniej inspirować miliony Polaków w ich decyzjach zakupowych. Cieszę się na współpracę z Domodi oraz Grupą WP tym bardziej, że razem tworzymy niekwestionowanie najsilniejszy zespół w obszarze modowego e-commerce – mówi Mateusz Romanowski, założyciel i prezes Allani Sp. z o.o.

Nabycie 100% udziałów Allani to wspólna inwestycja Grupy WP i założycieli Domodi, wykorzystująca m.in. środki z dokapitalizowania Domodi przez Grupę WP, dokonanego przy zakupie pakietu kontrolnego spółki. Podpisana jednocześnie umowa inwestycyjna zapewnia dalsze zaangażowanie założyciela oraz zespołu zarządzającego Allani w rozwój spółki.

Partnerstwo z Allani.pl to dla nas mocny krok w kierunku konsekwentnego budowania pozycji lidera e-commerce w kategorii moda. Współistnienie marek nr 1 i nr 2 w kategorii fashion marketplace pod jednym dachem spowoduje istotne zwiększenie naszej skali działania, a także szereg synergii w zakresie know-how. Efektem będzie stworzenie jeszcze silniejszej oferty dla naszych klientów e-commerce – mówi Krzysztof Wierzbicki, prezes i współzałożyciel Domodi.pl.

Allani.pl to specjalistyczny marketplace modowy z elementami społecznościowymi, agregujący ofertę ponad 110 sklepów, m.in. Zalando, Answear czy Eobuwie. Platforma ta stanowi kanał dystrybucji ponad 400 tysięcy produktów takich marek jak m.in. Monnari, Wojas, Tommy Hilfiger, Lacoste, Kazar, Simple, Venezia, Wittchen czy Gino Rossi. Z usług Allani.pl korzysta miesięcznie niemal 900 tysięcy realnych użytkowników. Zgodnie z danymi Megapanel PBI/ Gemius, w sierpniu 2015 r. Allani.pl oraz serwisy e-commerce Grupy WP łącznie odwiedziło ponad 2,7 mln użytkowników (Real Users), co według estymacji zapewni Grupie WP awans na piąte miejsce na liście największych podmiotów z sektora e-commerce w Polsce.

Sprzedaży udziałów dokonały fundusze Protos Venture Capital, Hedgehog Fund i udziałowcy mniejszościowi.
Celem Hedgehog Fund jest identyfikowanie zarówno potencjału rynkowego, jak i potencjału kryjącego się w przedsiębiorcach prowadzących projekty. Mieliśmy ten przywilej, że przez blisko 3 lata współpracowaliśmy z Mateuszem Romanowskim i niesamowitym zespołem Allani, pomagając im w dynamicznym rozwoju ich spółki, co jest jednym z pryncypiów działania naszego funduszu – powiedział Marcin Zabielski, Partner Zarządzający Hedgehog Fund.

Allani w momencie naszej pierwszej inwestycji było bardzo małą organizacją o niewielkim zasięgu i nierozpoznawalnej marce. Miało natomiast bardzo dobry zespół i ciekawą wizję stworzenia silnego gracza na atrakcyjnym rynku. W trakcie naszej inwestycji spółka znacząco rozbudowała zespół i przekształciła się w jednego z liderów rynku, zwiększając ponad dziesięciokrotnie przychody. Cieszymy się, że oddajemy Allani w dobre ręce nowego inwestora, gdzie ma świetne perspektywy dalszego rozwoju – powiedział Paweł Sikorski, Partner w Protos VC.

Zakup spółki Allani jest już szóstą akwizycją od momentu IPO zrealizowaną przez Grupę Wirtualna Polska, dokonaną w ciągu zaledwie ostatnich czterech miesięcy, po zakupie porównywarek finansowych Finansowysupermarket.pl Sp. z o.o. oraz Web Broker Sp. z o.o – we wrześniu tego roku, Grupy NextWeb Media prowadzącej serwisy ABCzdrowie.pl i parenting.pl – w czerwcu br. oraz internetowych platform radiowych OpenFM oraz PolskaStacja.pl – w maju br.

  • dane za Megapanel PBI/ Gemius

Kontakt dla mediów:
Grupa Wirtualna Polska
Katarzyna Halicka, katarzyna.halicka@grupawp.pl, tel. 502 707 138

Point of View Business Communications Consultancy
Urszula Kułak, uk@pov.pl, tel. 693 521 533