Prawie 5 mln zł przychodów z Telewizji WP, 17% wzrost EBITDA w Internecie – Wirtualna Polska podsumowuje trzy kwartały 2017

2017-11-14

Naziemna Telewizja WP w październiku w grupie komercyjnej osiągnęła rekordowy udział (SHR) 0,68%. Spółka przygotowuje się też do wprowadzenia nowego standardu rozliczeń za reklamy.

Skonsolidowane przychody gotówkowe ze sprzedaży wszystkich usług spółki wzrosły o 14,3% do poziomu 305 mln zł. W segmencie online EBITDA wzrosła o ponad 17% do poziomu ponad 100 mln zł. EBITDA we wszystkich segmentach wyniosła blisko 90 mln zł.

Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding S.A. za trzy kwartały 2017 i 2016 roku.

Coraz lepsze wyniki oglądalności notuje Telewizja WP. Wśród stacji dostępnych na MUX8 naziemnej telewizji cyfrowej, stacja w październiku zajęła drugie miejsce, mimo najniższego zasięgu technicznego.

Wirtualna Polska w segmencie online od wielu miesięcy pracuje nad formatami reklamowymi z wysokim „viewability”. Od 2018 roku wprowadzi jako standard, rozliczanie kampanii reklamowych w modelu vCPM (zamiast tradycyjnego CPM). Klienci będą płacić tylko za widzialne reklamy.

Od 2018 roku będziemy rozliczali się z naszymi klientami tylko za te reklamy banerowe na naszych stronach, które były faktycznie widziane przez naszych użytkowników. Jesteśmy na polskim rynku pionierami, choć takie są trendy na świecie - mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

IAB (Związek Pracodawców Branży Internetowej) uznaje wyświetlenie reklamy za widzialne, kiedy przynajmniej połowa jej kreacji graficznej pozostaje w widocznym obszarze przeglądarki, przez co najmniej 1 sekundę.
O Grupie WP

Grupa jest właścicielem horyzontalnego portalu, lidera polskiego rynku internetowego – Wirtualnej Polski. W jego skład wchodzą liczne specjalistyczne portale wertykalne o różnorodnej tematyce m.in. szeroko rozumianej rozrywki (Pudelek, WP Gwiazdy i Teleshow), zdrowia, rodzicielstwa i stylu życia (WP abcZdrowie, WP Parenting, WP Kobieta i Kafeteria), biznesu (WP money), sportu (WP SportoweFakty) czy technologii (WP Tech). Codziennie odwiedza je 5,7 mln użytkowników*.

Prowadzi też portal o2, kanał naziemnej Telewizji WP oraz internetowe rozgłośnie radiowe – OpenFM i PolskaStacja. Grupa rozwija swój biznes na szybko rosnącym rynku e-commerce - jest właścicielem Domodi oraz Allani (moda), Homebook (dom i wystrój wnętrz), Wakacje.pl, Nocowanie.pl oraz eHoliday (turystyka) a także Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl (usługi finansowe).

*Badanie Gemius/ PBI, uśrednione dane dzienne, Wrzesień 2017

Kontakt dla mediów:
Michał Siegieda, rzecznik prasowy WP, michal.siegieda@grupawp.pl, tel. 607446890